Miško Plavi
19. mart 2011.

20. mart 2011.

Multiinstrumentalista Miško Petrović poznatiji pod pseudonimom Miško Plavi još jednom je demonstrirao sav svoj kompozitorski i svirački talenat.

Miško je jedan od protagonista novog talasa početkom osamdesetih, prošlog veka, kada je ostvario solidnu pop rok karijeru svirajući u grupama D Boys, Piloti i EKV. Početkom novog milenijuma pokazuje interesovanje ka istraživanju etno motiva koje ga vode World music vodama a počinje i da komponuje muziku za filmove. Iako je u gore pomenutim grupama svoj doprinos davao svirajući gitaru, bas i klavijature, instrument na kome nastupa poslednjih godina je harmonika, a kako to zvuči uživo imali smo prvi put priliku da vidimo na njegovom prošlogodišnjem nastupu u Domu omladine (sala Amerikana). Slično je bio koncipiran i ovaj koncert.

Činjenica da je tokom prethodnih godina održao više od 150 koncerta u Japanu inspirisala ga je da se oproba i kao pisac, pretočivši utiske koje je na njega ostavio boravak u zemlji izlazećeg sunca u knjigu Planeta Japan. Razumljivo na samom početku posle uvodnog instrumentala odata je pošta žrtvama katastrofalnog zemljotresa u Japanu minutom ćutanja a onda je izveo jedan od najpoznatijih japanskih tradicionala kompoziciju Sakura. Ovim je započeo prvi deo koncerta u kome je Miško svirao kompozicije koje je radio za filmove, numere Ričarda Galiana, kao i pesme koje vas vode na imaginarno putovanje od Pariza preko Balkana pa sve do Buenos Airesa.
Kao gosti u pojedinim numerama su mu se priključili Feđa Frankin, saborac od 2002, kako reče Miško kao i dame iz Wonder String Kvarteta. Prvi deo koncerta zaključen je posvetom dragom prijatelju, Milanu Mladenoviću, numerom "Anestezija".

U drugom delu koncerta predstavio je svoj novi trio koji bi trebalo da održi turneju po Japanu, nastupiće na Nišvillu a verovatno i na EXIT-u. Pored Miška tu su Vasil Hadžimanov koji je zadužen za instrumente sa klavijaturama dok će ulogu bubnjara i perkusioniste imati Srđan Dunkić Džoni. Za razliku od prvog dela u kom je dominirao World music u drugom delu koncert je dobio jazz, funk i blues elemente koje je doneo ostatak benda. Osim "Miškovog kola" i drugih autorskih pesama pažnju su privukle zanimljive obrade kao što su "I Wish" Stevie Wonder-a i "Sunshine Of Your Live" grupe Cream, koju smo čuli na prvom bisu. Drugi bis Miško je virtuozno završio još jednom solo kompozicjom na harmonici, ispraćen ovacijama.
Ovim koncertom Miško je još jednom demonstrirao sav svoj kompozitorski i svirački talenat. Koncerti u Domu omladine "prete" da postanu tradicionalni pa tako i sledeće godine možemo očekivati susret sa ovim autorom i njegovim novim World Wide impresijama.

tekst i fotografije - nebojša mićković

Nesalomivi

17.03.11.